جراحی بینی و بیماری های خاص

پروسه جراحی زیبایی بینی دارای مسیری طولانی می باشد ، در واقع لازم است تا زیبا جویان مرحله به مرحله اقداماتی را که جراح بینی توصیه کرده است رعایت کنند تا پس از رینوپلاستی به یک نتیجه عالی دست یابند. اما اگر این مسیر را اشتباه طی کرده باشید باید آن را به یک باره رها کنید ، در نتیجه به منظور پیشگیری از آن لازم است تا اطلاعات خود را در زمینه پروسه زیبایی خود تکمیل کنید. برای مثال اگر به نوعی بیماری خاص مبتلا هستید و داروی بخصوصی را برای درمان و کنترل بیماری خود مصرف می کنید باید بدانید که آیا این موارد مانع جراحی بینی شما خواهند شد یا خیر ؟ جراحی بینی و بیماری های خاص یکی از موارد بسیار مهم است که ممکن است مانع از جراحی بینی شما شود. در نتیجه قبل از آغاز روند درمانی و زیبایی خود حتما با بهترین جراح بینی در تهران دکتر وحیده درتاج مشورت کنید و هر آنچه را که باید به پزشک تان اطلاع دهید تا در صورتی که کاندیدای مناسبی برای رینوپلاستی بودید تحت جراحی بینی قرار بگیرید.

جراحی بینی و بیماری های خاص - دکتر وحیده درتاج در تهران

آیا افراد مبتلا به آسم می توانند تحت جراحی بینی قرار بگیرند ؟

جالب است بدانید که افراد مبتلا به آسم می‌توانند جراحی بینی انجام دهند ، اما قبل از این کار باید با پزشک خود مشورت کنند و شرایط تنفسی همراه با دارو های مصرفی را در اختیار پزشک خود قرار دهند. در برخی موارد ، جراحی بینی ممکن است باعث تحریک بیشتر راه های تنفسی در این دسته از افراد شود و علائم آسم را نیز در آن ها شدت بخشد و آن ها را در دسته افراد متقاضی جراحی بینی و بیماری های خاص قرار دهد. اما در مواردی که جراحی بینی به دلیل مشکلات تنفسی دیگری انجام ‌شود ، مانند انحراف سپتوم بینی ، جراحی می‌تواند به بهبود علائم آسم کمک کند تا افراد تنفس بهتر و راحت تری داشته باشند. همچنین ، باید توجه داشت که برخی از داروهای مورد استفاده برای کنترل آسم ، مانند کورتیکواستروئیدها ، ممکن است باعث تاخیر در بهبودی بعد از جراحی بینی شوند. برخی از داروهای آسم مانند بتا آگونیست ‌ها و آنتاگونیست‌ های لوکوترین ، ممکن است با دارو هایی که برای کنترل درد و التهاب بعد از جراحی بینی مصرف می‌شوند ، تداخل داشته باشند. بنابراین ، پزشک شما ممکن است نیاز داشته باشد داروهای آسم شما را تغییر دهد یا جایگزینی برای آن‌ ها پیشنهاد دهد. لازم به ذکر بوده در صورتی که شما دچار عفونت تنفسی باشید ، بهتر است جراحی بینی را به تعویق بی اندازید. عفونت تنفسی می‌تواند باعث افزایش علائم آسم شود. افرادی که مبتلا به آسم هستند و قصد دارند جراحی بینی انجام دهند ، مهم است که پس از جراحی ، به دقت مراقبت های لازم را که از جانب جراح بینی خوب در تهران توصیه شده است رعایت کنند. این مراقبت ها شامل استفاده از داروهای تجویز شده توسط پزشک ، استفاده از دستگاه‌ های تنفسی ، اجتناب از فعالیت ‌های سنگین و استراحت کافی می باشد.

نکته : توجه داشته باشید که در صورتی که علائم آسم شما پس از جراحی بینی شدید تر شد ، باید به پزشک خود اطلاع دهید.

آیا افراد مبتلا به دیابت در دسته جراحی بینی و بیماری های خاص قرار میگیرند ؟

افراد مبتلا به دیابت می‌توانند جراحی بینی انجام دهند ، اما باید با پزشک خود مشورت کنند و تمامی پروسه های درمان‌ که در حال استفاده آن ها هستند را به پزشک خود اطلاع دهند. در صورتی که شما به دیابت مبتلا هستید ، باید بدانید که در دسته افراد متقاضی جراحی بینی و بیماری های خاص قرار میگیرید و باید به پزشک خود اطلاع دهید و از او بخواهید که بررسی کند که آیا شما می‌توانید جراحی بینی انجام دهید یا خیر. افراد دیابتی ممکن است برای جلوگیری از عفونت و تأخیر در بهبودی پس از جراحی ، نیاز به مراقبت ویژه داشته باشند. در صورتی که شما داروهایی برای کنترل دیابت مصرف می‌کنید ، باید به پزشک خود اطلاع دهید که داروهایی که مصرف می‌کنید چه نوع داروهایی هستند. برخی از داروهای کنترل دیابت مانند انسولین و داروهای خوراکی قند خون ، ممکن است با داروهایی که برای کنترل درد و التهاب بعد از جراحی بینی مصرف می‌شوند ، تداخل داشته باشند.

بیماری های قلبی و جراحی بینی

اگر شما عزیزان به مشکلات قلبی مبتلا هستید ، بهتر است نگران نباشید ، زیرا خطرات همراه با پروسه رینوپلاستی برای شما بسیار محدود است. در واقع به این معنا است که شما با هیچ گونه اختلالی رو به رو نخواهید شد و هرگز جز افراد متقاضی جراحی بینی با بیماری های خاص قرار نخواهید گرفت. در صورتی که به بیماری های قلبی خفیف مبتلا هستید ، هیچ گونه مشکلی طی رینوپلاستی برای شما پیش نخواهد آمد ، اما در مواقعی که عارضه قلبی در شما بسیار باشد و علائم بسیار زیادی داشته باشید لازم است تا آزمایشات بخصوصی را در این رابطه انجام دهید. زیرا این جراحی برای بیماران با علائم حاد قلبی با ریسک بسیار بالایی همراه است. در این دسته از افراد توصیه می شود تا شرایط و خواسته خود را با متخصص قلب و عروق در جریان بگذارند و در صورت صلاح دید پزشک و تائید ایشان به بهترین جراح بینی در تهران مراجعه نمایند. در هر پروسه زیبایی یا جراحی سلامتی حرف اول را می زند اگر در دسته  کاندیدای جراحی بینی و بیماری های خاص هستید ، در ابتدا تمامی جوانب را بررسی کنید و همواره به سلامت خود اهمیت بیشتری بدهید و هرگز برای جراحی بینی پر ریسک اقدام نکنید.

من به صرع مبتلا هستم آیا می توانم تحت جراحی زیبایی بینی قرار بگیرم ؟

جراحی بینی و بیماری های خاص ، در افراد مبتلا به صرع نیز بسیار چالش بر انگیز است ، در واقع آن ها نمی دانند آیا می توانند تحت جراحی رینوپلاستی قرار بگیرند یا خیر ؟ آیا این پروسه برای آن ها خطرناک است یا خیر ؟ برای ان که تحت این پروسه زیبایی و درمانی قرار بگیرند ، لازم است تا با پزشک خود مشورت کنند و پس از تائید متخصص مغز و اعصاب و در صورتی که روند بیماری در آن ها پیشرفت نداشته باشد و تحت کنترل قرار بگیرند هیچ گونه مانعی نخواهد داشت. این دسته از افراد باید چند ساعت بعد از رینوپلاستی ، داروهای بخصوص بیماری خود را مجددا مصرف کنند تا با هیچ گونه اختلالی مواجه نشوند.

چه ارتباطی میان جراحی بینی و کم خونی وجود دارد ؟

از جمله آزمایشاتی که افراد در اقدامات قبل از جراحی بینی باید ان را تهیه کنند و در اختیار جراح بینی خوب در تهران قرار دهند ، آزمایش خون یا آزمایش کم خونی است.  در واقع یکی از موارد بسیار مهم در اقدامات قبل از جراحی بینی تهیه برخی آزمایشات بخصوص آزمایش خون می باشد. در شرایطی که هموگلوبین و غلظت خون در آقایان کمتر از 13 و در خانم ها کمتر از 12 باشد ، در واقع کم خونی در آن ها تشخیص داده می شود. البته با وجود کم خونی ، رینوپلاستی در افراد با هموگلوبین بیشتر از 10 نیز انجام خواهد شد ، که نیازمند دقت و توجه بیشتر جراح می باشد. اما در افرادی که میزان غلظت خون در ان ها کمتر از 10 می باشد به دلیل بروز مشکلات قلبی  امکان انجام این پروسه جراحی زیبایی نخواهد بود. در هر صورت با وجود کم خونی جراحی بینی و بیماری های خاص یک پروسه زیبایی با ریسک بالا خواهد بود و باید زیبا جویان برای کنترل آن تحت نظر پزشک قرار بگیرند.