تاثیرات پیری و افزایش سن بر روی بینی

اغلب ما تصور میکنیم که رشد تمامی اعضای صورت مان تنها تا سن بلوغ ادامه دارد و پس از ان شاهد هیچ گونه تغییری در چهره نخواهیم بود. اگر شما نیز همچین تصوری را از چهره خود بخصوص بینی دارید ، باید بدانید که کاملا اشتباه است. اما چرا ؟ اگر چه رشد استخوان ها با رسیدن به سن بلوغ متوقف می شود ، اما برخی از بافت های بدن در طول زندگی افراد به رشد خود ادامه می دهند. بنابراین در پی رشد این بافت ها تغییراتی نیز در دیگر عضو ها به وجود می آید. جالب است بدانید که بینی از غضروف و استخوان همراه با بافتی نرم تشکیل شده در نتیجه تاثیرات پیری و افزایش سن بر روی بینی همان عاملی خواهد بود که شما را با تغییرات شکلی و ظاهری بینی مواجه می کند. بهترین جراح بینی تهران دکتر وحیده درتاج ، در رابطه با افزایش سن و تاثیرات آن بر روی ساختار بینی مطلبی بسیار عالی را تهیه کرده است ، شما عزیزان که دوره نوجوانی و جوانی خود را گذرانده اید می توانید قبل از آغاز پروسه جراحی بینی خود به منظور کسب اطلاعات بیشترآن را مطالعه نمایید.

 

تاثیرات پیری و افزایش سن بر روی بینی - دکتر وحیده درتاج در تهران

 

تغییرات فرم بینی با گذشت زمان

با این تصور که بینی من یک فرم ایده آل و مناسب با چهره ام را دارد ، از جراحی بینی صرف نظر میکنم اما خب تاثیرات پیری و افزایش سن بر روی بینی در یک مرحله از زندگی بی شک من را غافل گیر خواهد کرد بنابراین جراحی بینی در تهران تحت نظر بهترین جراح رینوپلاستی دکتر وحیده درتاج انتخابی بسیار خوش آیند خواهد بود. چرا که به مرور ساختار کلی بینی افتاده تر و بزرگ تر می شود. در نتیجه این تغییرات تمامی چهره را نیز تغییر می دهد و بینی متناسب اولیه را که سبب ایجاد یک هارمونی بی نظیر در ساختار کلی چهره شده است را از بین میبرد. در نتیجه تمامی این عوامل دست به دست یکدیگر از جوانی چهره نیز می کاهند. جالب است بدانید که تغییراتی که به مرور زمان رخ می دهد ، در هر فردی کاملا متفاوت می باشد . برای مثال اگر غضروف بینی برخی افراد سفت و محکم باشد ، این دسته از افراد تغییرات چندان اساسی را تجربه نخواهند کرد ، اما در صورتی که غضروف و ساختار استخوانی بینی این افراد ضعیف باشد تغییرات بسیار مشخص و فاحش خواهد بود. در واقع باید بدانید که غضروف و استخوان موجود در ساختار بینی ، چارچوب بینی را می سازند که در طول زمان این اجزا نیز به دلایل گوناگونی ضعیف می شوند که همراه با آن نوک بینی عریض تر به نظر می اید. از طرفی دیگر ممکن است یک قوز هم در پل بینی نمایان شود. با از دست رفتن حالت کشسانی پوست بینی افتاده تر شده و نوک بینی به سمت پایین متمایل می شود. با توجه به ان که بینی به مرور بزرگ تر می شود و نوک بینی افراد پهن تر می شود. تمامی تغییراتی که رخ می دهد در وهله اول بر روی نوک بینی و سپس بر روی ساختار کلی بینی تاثیر می گذارد.

تاثیرات پیری و افزایش سن بر روی بینی چگونه است ؟

کاهش کلاژن و الاستین پوست : با افزایش سن و روند پیری پوست ، تولید کلاژن و الاستین در پوست به مرور کاهش می‌یابد. این موضوع باعث کاهش استحکام و انعطاف‌پذیری پوست بینی می‌شود که در تغییر ساختار کلی بینی تاثیرات بسیار زیادی می گذارد.

تغییر شکل بینی : طی روند پیری ساختار استخوان ‌ها و بافت های نرم بینی تغییر می‌کند. این ممکن است باعث تغییر شکل بینی شود ، مثلاً افتادگی نوک بینی یا ایجاد چین و چروک ‌های بیشتر در آن ناشی از تغییر در بافت ها و ساختار استخوان ها و غضروف می باشد.

ضعیف شدن عضلات : عضلات افراد مسن به نسبت جوانان ضعیف‌ تر است ، این ممکن است باعث کاهش قدرت حمایتی عضلات بینی شود که در نتیجه با تغییرات ظاهری همراه است و لازم است افراد جراحی بینی را تحت نظر بهترین جراح رینوپلاستی دکتر درتاج در تهران انجام دهند.

افزایش اندازه بینی : در برخی افراد تاثیرات پیری و افزایش سن بر روی بینی ممکن است در اثر افزایش چربی و کاهش پشتیبانی بافتی باشد ، که در ابتدا سبب بزرگ شدن ساختار کلی بینی می شود.

بروز مشکلات تنفسی : ممکن است شما نیز در جوانی و نوجوانی به مشکلات تنفسی متعددی مبتلا شده باشید ، بنابراین بهتر است بدانید که برخی از این مشکلات با گذشت زمان و افزایش سن شدت بیشتری پیدا می کنند ، مانند انسداد مجاری هوایی به دلیل ضعیف شدن بافت‌های نرم بینی که در تغییر شکل و فرم بینی نیز تاثیر می گذارند

فرم بینی از جوانی تا پیری

یک بینی در دوران جوانی و نوجوانی اندازه و فرمی ایده آل را نیز خواهد داشت ، اما در میانسالی بینی به مرور بزرگ تر و گرد تر می شود و دیگر با آنچه که در عکس ها و آینه مشاهده کرده اید  یکسان و یک شکل نخواهد بود. حتی ممکن است عملکرد تنفسی شما نیز به نسبت گذشته تغییر کرده باشد ، که این موضوع یکی از تاثیرات پیری و افزایش سن بر روی بینی می باشد. جالب است بدانید که افزایش سن سبب می شود تا الگوی ورود و خروج هوا از درون حفره های بینی تغییر کند ، با توجه به آن که این فرایند کاملا عادی می باشد و برای همه انسان ها رخ می دهد ، اما این فرم از بینی با مشکلاتی که به همراه دارد برای افراد سال خورده خوش آیند نمی باشد ، چرا که بینی همان عضو مرکزی و برجسته بوده که در زیبایی چهره و افزایش اعتماد بنفس افراد تاثیر می گذارد و توجه بسیاری از افراد را به خود جلب می کند. بنابراین در صورتی که در اندازه و فرم آن و حتی عملکرد تنفسی افراد اختلالی را به وجود آورد سبب عدم تعادل چهره و زندگی با کیفیت بالا برای افراد می شود. با توجه به افزایش اهمیت زیبا شناختی در افراد در سال های اخیر ، این دسته از افراد تمایل بیشتری برای جراحی زیبایی بینی پیدا می کنند تا چهره ای دوست داشتی تر و جامعه پسند تری داشته باشند.

پروسه جراحی زیبایی بینی برای افراد مسن چگونه خواهد بود ؟

در صورتی که بینی افتاده و بسیار بزرگ باشد و چهره شما را پیر تر و افتاده تر نشان دهد ، می توانید برای بازیابی چهره جوان خود تحت پروسه زیبایی جراحی بینی قرار بگیرید. جراحی زیبایی بینی در افراد مسن یک پروسه جوانسازی بی نظیر می باشد که آن ها را به خواسته شان می رساند. طی این جراحی با اعمال تغییرات لازم جراح بینی بینی خوب در تهران دکتر درتاج ساختار بینی را مستحکم کرده و سبب کوچک شدن و خوش فرم تر شدن بینی می شود و هر گونه تاثیرات پیری و افزایش سن بر روی بینی را از بین میبرد. به طور کلی بهتر است بدانید که روند جراحی بینی در افراد مسن همانند دیگر افراد در سنین جوانی و نوجوانی می باشد ، با این تفاوت که استخوان بینی و غضروف افراد مسن بسیار ضعیف تر از نوجوانان می باشد. همچنین پوست این دسته افراد به مرور خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده و عملکرد فوق العاده ای همچون گذشته را ندارد بنابراین جراح بینی باید با تجربه و مهارت بالایی که دارند این روند رینوپلاستی را با دقت و تمرکز بالایی انجام دهد.

جستجو کنید

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

نظرات

0 0 رای ها
امتیاز برای مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها