جراحی انحراف بینی

ممکن است شما نیز همراه با من این علائم را تجربه کرده باشید ! گرفتگی بینی از اصلی ترین آن ها است ، تنفس برایم آسان نیست و به هنگام خواب خر و پف مانع از خواب راحت برای من و حتی اطرافیان می شود ! بعد از بیدار شدن از خواب سر درد های شدید هم تاثیر بسیار زیادی بر کیفیت زندگی من به طور روزانه می گذارد. اگر این علائم را دارید باید به بهترین متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید.

با گذشت زمان و افزایش شدت علائم و با مراجعه به جراح بینی ، پروسه جراحی انحراف بینی تحت نظر یک جراح رینوپلاستی خوب در تهران ماهر آغاز شد ، با گذشت دوره نقاهت به مرور شاهد بهبود تنفس ، بهبود خواب و مواردی شدم که تا کنون از آن ها رنج می بردم ، اگر شما عزیزان اطلاعاتی کافی از این عارضه ندارید ، تنها با خواندن مطلب زیر که توسط بهترین جراح و متخصص گوش وحلق و بینی در تهران دکتر وحیده درتاج تهیه شده است ، می توانید با آن به خوبی آشنا شوید.

جراحی انحراف بینی - دکتر وحیده درتاج در تهران

غضروف سپتوم بینی و محل قرار گیری آن !

استخوانی که نیازمند جراحی انحراف بینی می باشد ، سپتوم بینی نام دارد ، که در میان دو حفره بینی قرار داشته و مجاری تنفسی را از یکدیگر جدا می کند و سبب هدایت هوا می شود. زمانی افراد نیازمند جراحی می باشند ، که غضروف سپتوم صاف نباشد و افراد دچار عارضه هایی همچون تنگی نفس ، خرخر و غیره شوند.

انحراف بینی و انواع آن

تغییر حالت تیغه بینی به صورت کمان : یکی از انواع انحراف های غضروف بینی تغییر حالت تیغه بینی به صورت کمان یا  s بوده ، که سبب انسداد هر دو حفره بینی یا یک حفره خواهد  شد.

جا به جایی انتهای تیغه بینی : ممکن است انحراف در سپتوم در نواحی همچون تیغه بینی رخ دهد ، در نتیجه حفره بینی تنگ تر شده و انحراف نیز در تیغه بینی به وجود می آید.

افراد مبتلا به انحراف بینی چه علائمی دارند ؟

خونریزی بینی : بسیار شایع است که در برخی موارد سپتوم یا تیغه بینی افراد دچار خشکی شود ، که در پی آن افراد با خونریزی بینی خود مواجه خواهند شد.

انسداد حفره های بینی : یکی دیگر از عوارض همراه با این عارضه که نیاز افراد را به جراحی انحراف بینی می افزاید ، انسداد حفره های بینی می باشد. انسداد یکی از علائمی بوده که اغلب افراد با آن مواجه می شوند ، همچنین در صورتی که افراد به سرما خوردگی ، آلرژی و دیگر بیماری ها ابتلا پیدا کنند تاثیر بسیار منفی داشته و انسداد نیز در آن ها شدت پیدا می کند.

عفونت سینوس : افراد مبتلا به انحراف بینی بسیار مستعد ابتلا به عفونت های سینوسی می باشند ، به این معنا که مجاری تنفسی آن ها با وجود عفونت بسته می شود ، که علائمی همچون سرماخوردگی نیز خواهند داشت.

احساس درد در صورت و سر : همراه با مشکلات تنفسی افراد درد بسیار زیادی را در سر و صورت خود احساس خواهند کرد که مرور زمان این درد افزایش یافته و تاثیر منفی بر روند زندگی افراد می گذارد.

اختلالات خواب : بهتر است بدانید که این عارضه می تواند بر کیفیت خواب شما عزیزان نیز تاثیر بگذارد ، بنابراین برای بهبود کیفیت خواب خود بهتر است جهت درمان آن به یک جراح بینی خوب و حاذق در تهران مراجعه نمایید.

اصلاح کجی و انحراف بینی تحت نظر دکتر وحیده درتاج در تهران

درمان انحراف سپتوم بینی با دکتر وحیده درتاج

درمان انسداد بینی

در صورت مراجعه به یک جراح بینی با تجربه و خوب در تهران ، پس از انجام  معاینات لازم صلاح می داند تا روند درمان بدون نیاز به روش های پر تهاجم و پیچیده و تنها با استفاده از برخی دارو های موثر ، مشکلات مربوط به انحراف سپتوم بینی افراد درمان شود. در این مواقع پزشک از انواع دارو های تاثیر گذار بر رفع انسداد و گرفتگی بینی استفاده خواهد کرد ، که به صورت قرص و گاهی اوقات اسپری های بینی عرضه می شوند. این دارو ها بیشتر به منظور باز شدن راه تنفسی از حفره های بینی بکار گرفته خواهند شد.

نکته : یک مورد بسیار مهم به هنگام مصرف این دسته از قرص ها و اسپری های موثر در رفع انسداد بینی در صورت ابتلا به انحراف بینی ، آن است که تنها باید با توجه به توصیه پزشک و یک جراح بینی ماهر در تهران مورد استفاده قرار گیرد.

کنترل علائم آلرژیک

استفاده از قرص های آنتی هیستامین در صورتی که فرد دچار آلرژی و یا سرما خوردگی باشد ، نقش بسیار مهمی در روند درمانی آن ها نیز خواهد داشت. زیرا ممکن است علائم موجود بیشتر به علت وجود یکی از این بیماری ها باشد ، در صورتی که انحراف بینی نقش زیادی در وجود این علائم ندارد.

اسپری های استروئیدی

بیشتر پزشکان اسپری های استروئیدی حاوی را برای برخی از بیماران تجویز می کنند. زیرا تاثیر بسیار مفیدی بر کاهش تورمات و تخلیه راه تنفسی دارد.

جراحی سپتوپلاستی

بهتر است بدانید که سپتوپلاستی نوعی جراحی زیبایی بینی بوده ، که تنها به منظور بهبود انحراف بینی انجام می شود. در واقع باید بدانید که در صورتی که پزشک با استفاده از دارو ها نتواند بیماری و علائم فرد را کنترل کند ، جراحی سپتوپلاستی را نیز پیشنهاد خواهد داد. در طی این پروسه جراحی پس از صاف کردن و قرار دادن غضروف در یک محل مناسب ممکن است تا استخوان سپتوم نیاز به برش و یا برداشته شدن داشته باشد. برداشتن این غضروف بسیار در بهبود انسداد بینی و هر گونه علائم در حفره های بینی کمک می کند.

نکته : لازم به ذکر بوده که طی جراحی انحراف بینی بسیاری از مشکلاتی که انحراف سپتوم با خود به همراه دارد اغلب بهبود می یابند ، اما برخی موارد همچون عفونت های سینوس ، آلرژی و بافت های پوششی تا حدودی باقی خواهند ماند.

جراحی انحراف سپتوم بینی مردانه و طبیعی تحت نظر دکتر درتاج در تهران

عدم درمان عارضه انحراف غضروف سپتوم چه عوارضی را با خود به همراه خواهد داشت ؟

همه ما می دانیم که داشتن یک تنفس خوب و راحت یکی از مهم ترین مسائل روزمره می باشد و تنفس نا مناسب می تواند بسیار آزار دهنده باشد و مشکلات متعددی را برای افراد به وجود آورد. در صورتی که افراد نتوانند به راحتی تنفس کنند ، دچار مشکلات و بیماری های متعددی خواهند شد ، که سبب آزار آن ها می شود.

توجه داشته باشید که در این مواقع و با وجود انحراف بینی ، که دچار انحراف در سپتوم بینی هستید و به راحتی نمی توانید تنفس کنید ، در نهایت دچار عفونت و اختلال در سینوس و بیماری های مربوط به قلب و عروق می شوید ، در نتیجه برای بهبود آن بهتر است به یک جراح و متخصص گوش و حلق و بینی ماهر در تهران مراجعه نمایید ، تا در اولین فرصت بهترین روند درمانی برای شما عزیزان آغاز شود.

آیا زیبا جویان می توانند تحت جراحی همزمان رینوپلاستی و سپتوپلاستی قرار بگیرند ؟

اگر شما زیبا جویان عزیز به عارضه انحراف بینی مبتلا هستید و تمایل دارید با یک بار جراحی انحراف بینی فرم آن را نیز تغییر دهید ، باید بدانید که امکان جراحی همزمان سپتوپلاستی و جراحی زیبایی بینی برای شما وجود خواهد داشت. در این پروسه زیبایی و درمانی جراح بینی خوب در تهران علاوه بر در نظر گرفتن اصلاح سپتوم ، توجه کافی و لازم را بر ایجاد تغییرات لازم به منظور افزایش زیبایی چهره دارد ، که از جمله این تغییرات می توان به قوز بینی ، سربالا بودن تیغه بینی و کوچک تر شدن ساختار کلی بینی و غیره نیز اشاره کرد.

آیا امکان بازگشت عارضه انحراف بینی بعد از جراحی وجود دارد ؟

جالب است بدانید که بازگشت انحراف سپتوم بینی ، یک امر نادر بوده که اغلب رخ نمی دهد. اما در برخی مواقع و با توجه به وارد شدن یک ضربه محکم به استخوان بینی ، ممکن است استخوان سپتوم مجدد دچار انحراف شود و حتی در برخی مواقع شکسته شود ، که با جراحی سپوپلاستی یا جراحی انحراف بینی بهبود پیدا می کند.