کاهش درد جراحی بینی

می دانیم که همه شما عزیزان قبل از جراحی بینی نگرانی هایی را نیز دارید. درد بعد از رینوپلاستی یکی از بزرگترین نگرانی هایی بوده که اغلب افراد ان را تجربه می کنند ، اما تا زمانی که کاهش درد جراحی بینی امکان پذیر است ، نگرانی دیگر معنایی ندارد. با توجه به ان که این پروسه و این احساس در هر فردی متفاوت می باشد ، باید شرایط افراد را نیز در نظر گرفت ، اما به طور کلی این پروسه زیبایی همراه با درد ممکن است سبب شود تا سوالاتی در ذهن شما ریشه بزند ، مطالعه این مطلب به تمامی سوالات شما پاسخ می دهد ، چراکه توسط بهترین جراح بینی تهران دکتر وحیده درتاج تهیه شده است.

کاهش درد جراحی بینی - دکتر وحیده درتاج در تهران

آیا طی جراحی بینی افراد درد را احساس خواهند کرد ؟

در ابتدا لازم به ذکر بوده که تجربه‌ ها و درد در هر جراحی بخصوص جراحی زیبایی بینی بر اساس شرایط و واکنش ‌های فردی افراد بوده که متفاوت است. در بسیاری از موارد ، جراحی بینی نیاز به استفاده از بیهوشی عمومی دارد تا فرد در مدت زمان عمل هیچ گونه درکی از اطراف خود نداشته باشد و شاهد اعمال تغییراتی که جراح بینی خوب در تهران آن ها را انجام می دهد نباشد. به همین دلیل اغلب افراد هیچ گونه درد و احساس نا خوش آیندی طی جراحی بینی نخواهند داشت. با وجود آن که این پروسه دارای تهاجم بسیار بالایی می باشد ، آن هم به دلیل آن که استخوان بینی تراشیده شده و در برخی مواقع شکسته می شود و همچنین پوست بینی دستخوش تغییرات بسیار زیاد قرار می گیرد ، که در نهایت بخیه زده می شود . انجام هر یک از این فرایند ها بدون وجود ماده بیهوشی عمومی امری غیر قابل انجام است ، زیرا افراد توانایی تحمل این حجم از تغییرات را با وجود عصب های بسیار زیاد در ناحیه بینی را ندارند و ممکن است درد بسیار زیادی را تجربه کنند. به همین منظور بعد از جراحی و با از بین رفتن اثرات ماده بیهوشی به مرور ، درد در بینی و صورت افراد باز می گردد ، که بدون کنترل کردن آن افراد درد بسیار زیادی را تحمل خواهند کرد و خواهان داروهای موثر در کاهش درد جراحی بینی خواهند بود.

علت بروز درد بعد از جراحی زیبایی بینی چیست ؟

درد بعد از جراحی بینی ممکن است به عوامل گوناگونی مرتبط باشد و معمولاً نتیجه‌ی آن حاصل از ترکیب چند عامل است. در ادامه به برخی از این عوامل اشاره خواهیم کرد که نیازمند یک پروسه موثر جهت کاهش درد جراحی بینی می باشد.

جراحی بینی : جراحی بینی یک فرایند تخریبی برای بافت ‌ها و استخوان ‌های داخلی بینی می باشد. درد و ناراحتی پس از جراحی به علت تحریک و آسیب به بافت‌ ها و عصب ‌های اطراف بینی رخ می‌دهد که در طول جراحی بینی ، بهترین جراح رینوپلاستی در تهران برش ‌ها و تغییراتی را در ساختار بینی شما عزیزان ایجاد می‌کند. این تغییرات معمولاً باعث ایجاد التهاب و ترمیم بافت در ناحیه عمل می‌شود که ممکن است درد و ناراحتی را به همراه داشته باشد.

پانسمان : پس از جراحی بینی ، ممکن است جراح بینی خوب در تهران پانسمان را درون و خارج از بینی شما قرار دهد. این پانسمان ‌ها ممکن است باعث ایجاد فشار و ناراحتی شوند که در درد بعد از جراحی نقش بسیار مهمی دارند و کاهش درد بعد از جراحی بینی با برداشت آن ها رخ می دهد.

عوارض جراحی : جراحی بینی همراه با عوارضی مانند خونریزی ، آسیب دیدگی عروق ، عفونت ، تورم بیش از حد و تشکیل خون های بیش از حد می باشد که درد را به همراه دارد. این عوارض می‌توانند حتی درد و ناراحتی را تشدید کنند.

واکنش های شخصی : هر فرد می‌تواند به صورت منحصر به فرد برای جراحی بینی و تجربه درد حاصل از آن واکنش نشان دهد. بعضی از افراد ممکن است به شکل نسبتاً قوی‌ تری به درد واکنش نشان دهند ، در حالی که دیگران کمترین ناراحتی را احساس می‌کنند.

التهابات : جراحی بینی می‌تواند منجر به التهاب در ناحیه عمل شود که درد و تورم را ایجاد می‌کند. برای کاهش التهاب و درد ، استفاده از داروهای مسکن که توسط بهترین جراح بینی تهران تجویز می‌شوند و استفاده منظم از کمپرس های یخ در ناحیه عمل می‌تواند در کاهش درد جراحی بینی مفید باشد.

تورم و خونریزی : جراحی بینی ممکن است باعث شکستگی ساختار های داخلی بینی شود که خونریزی و درد را به همراه دارد. خونریزی معمولاً در طول روز های اول و چند هفته اول پس از جراحی رخ می‌دهد. رعایت استراحت و عدم انجام فعالیت ‌های سنگین در این مدت می‌تواند به کاهش خونریزی و درد کمک کند.

ترشحات بینی : پس از عمل جراحی بینی ، ممکن است ترشحات بینی بیشتر از قبل شما را آزار دهد. این ترشحات می‌توانند دلیلی بر ایجاد درد و عدم راحتی باشند که حتی در انسداد بینی شما و عدم تنفس آسان و راحت نیز نقش خواهند داشت ، که با توصیه های جراح بینی خوب در تهران به منظور کاهش درد جراحی بینی اقداماتی انجام خواهد شد.

وارد شدن ضربه بینی : در برخی مواقع بیماران ممکن است به طور اتفاقی یا ناشی از فشار زیاد وارد شده بر روی بینی خود ، وارد شدن یک ضربه ای به بینی در اثر فراموشی یا بی‌خبری سبب درد و ناخوش آیندی در منطقه بینی شود.

برای کاهش درد جراحی بینی اقدامات زیر را رعایت کنید !

باید بدانید که تسکین درد در این دوره کار دشواری نخواهد و حتی لازم نیست شما عزیزان اقداماتی سخت و دشوار را برای تسکین آن انجام دهید ، تنها لازم است برخی فعالیت ها را در مراقبت های بعد از جراحی بینی رعایت کنید و هرگونه داروی مسکن توصیه شده از جانب جراح بینی خوب در تهران را در زمان های تعیین شده مصرف کنید.

داروهای مسکن : در اقدامات قبل از جراحی بینی ، جراح لیستی از دارو های مورد نیاز بعد از رینوپلاستی را تهیه کرده و در اختیار شما عزیزان قرار می دهد. بخشی از این دارو ها مسکن خواهند بود تا درد شما را در دوره نقاهت کنترل کنند بنابراین دسته از دارو ها در زمان های تعیین شده مصرف کنید یا در صورت احساس درد شدید و غیر قابل بهبود مصرف نمایید.  دیگر دارو ها شامل مسکن ، آنتی بیوتیک ها و ضد التهاب ها و غیره نیز خواهند بود.

کمپرس یخ : استفاده از کمپرس های یخ یا سرد می تواند علاوه بر کاهش درد جراحی بینی در کاهش التهاب و تورم نیز تاثیر بی نظیری داشته باشد. شما می توانید کمپرس های سرد را درون یک حوله قرار دهید و در بازه های زمانی کوتاه آن را بر روی محل درد بگذارید. توجه داشته باشید که استفاده مستقیم از کمپرس های سرد می تواند به پوست شما آسیب برساند و درد را همراه با کبودی و التهاب افزایش دهد.

استراحت کافی : استراحت نیز می تواند بر روی کاهش درد شما عزیزان بعد از رینوپلاستی تاثیر بگذارد ، در نتیجه به خوبی استراحت کنید. توصیه می شود در روز های ابتدایی بعد از جراحی بینی فعالیت های خود را بسیار محدود کنید و تنها استراحت کنید.

رعایت توصیه های جراح بینی : لیستی از مراقبت هایی که از جانب جراح به شما عزیزان توصیه می شود را تهیه کنید و یک به یک ان ها را رعایت کنید ، ان گاه متوجه آن خواهید شد که درد شما کاسته می شود ، این لیست شامل مراقبت های بعد از جراحی بینی می باشد که از جانب بهترین جراح بینی در تهران بسیار توصیه می شود چراکه در کاهش درد جراحی بینی بسیار موثر است.